צבירת הון אפשרית גם בגיל צעיר – כך עשה זאת בחור שהתחיל עם $1000 ועכשיו מנהל 90 נכסים

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

כולנו חולמים להתעשר, או לפחות להרוויח טוב מספיק כדי לחיות כמו מלכים, בלי דאגות כלכליות ועם יכולת לקנות כל מה שנרצה. הבעיה היא שלמדנו לאורך הדרך, בעיקר מאחרים, שצריך כסף כדי לייצר כסף. אלא שבגיל 20, וגם בגיל 30, אנחנו עדיין לא מרוויחים מספיק כדי להשקיע, לקחת סיכונים ואולי גם להגדיל את ההכנסות משמעותית. מצד שני יש גם לא מעט אנשים שמתהלכים ביננו באמונה שזה לא בדיוק נכון, ואחד מהם הוא צ’ד קארסון, שבשנת 2003 מצא את עצמו עם 1,000 דולר בחשבון הבנק שלו אבל זה לא עצר אותו, והיום הוא מחזיק בבעלותו לא פחות מ-90 נכסים שמכניסים לו, ניחשתם נכון, הרבה מאוד כסף. אז איך תוכלו גם אתם לעשות את מה שאתם באמת רוצים לעשות – צבירת הון?

 

הנכס הראשון

הנכס הראשון של קארסון נרכש ב-2004, לאחר שנה שבמהלכה הוא בחן אפשרויות וחסך עוד כמה שקלים בדרך לרכישת נכס ראשון, דירת 4 חדרים שבה התגורר בחדר אחד, תוך שהוא משכיר את 3 החדרים הנוספים. תשלומי שכר הדירה שקיבל כיסו את הוצאות המשכנתא והמיסים, והותירו אותו עם רווח של 100 דולר לחודש בסופו של דבר. כך הצליח קארסון לעשות את מה שישראלים רבים חולמים לעשות – לגור בדירה ולקבל כסף מדי חודש, במקום לשלם מכיסם. בזמן שבו התגורר בדירה וקיבל שכר דירה ששילם את ההוצאות המשיך לבחון חלופות נוספות, עד שחסך מספיק כדי להמשיך ולקנות נכס נוסף, שני במספר.

 

צבירת הון על פי קארסון

לשיטתו של קארסון, קניית הדירה הראשונה שלכם לא צריכה להתבצע מתוך שיקול רגשי כלל, אלא משיקולים קרים הרבה יותר: “המפתח הוא להתייחס לבית הראשון כאלה השקעה ולהימנע מהשתקעות בו לאורך זמן”. במילים אחרות, צבירת הון על פי קארסון משמעותה תכנון נכון ומחשבה קדימה, באופן רציונלי ומושכל יותר. אם תשאלו אותו תגלו שעל פי תפיסת עולמו, בעשר השנים הראשונות שלנו כבעלי דירה אנחנו עושים לא מעט טעויות, רובן רגשיות, במקום לקנות בית שערכו צפוי לעלות בשל המיקום האטרקטיבי או בשל הקרבה לבתי הספר היוקרתיים.

 

השקיעו בנדל”ן

כפי שאפשר להבין בקלות רבה מדבריו של העשיר הצעיר הזה, צבירת הון אפשרית בהחלט, ונדל”ן הוא צעד משמעותי בדרך לשם. מצד שני כדאי לזכור שלא מדובר בהתעשרות מהירה, ובתחילת הדרך ההכנסה שלכם תהיה נמוכה יחסית, שכן גם אם תשכירו את הדירה במחיר טוב עדיין תידרשו מפעם לפעם לתקן את מיזוג האוויר או להתמודד עם תקלות צנרת. ההמלצה העיקרית שלו היא, אם כן, לבחור בנדל”ן כאמצעי להגדיל הכנסות ולצבור הון, או על ידי הכנסת דיירים נוספים שיכסו את עלויות הדירה בעצמם, או על ידי רכישת נכס במיקום אטרקטיבי שיאפשר להשכיר את הנכס במחיר מצוין.

 

כתבה זו הופיעה במקור באתר Business Insider

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme